A step into the world of work:

Job interview at project week

20171219 native speaker

Hier geht´s zur deutschen Version. By Sven Müller-Entenmann.

Today, on Friday the 16th December 2016, Richard Burns, a tutor from Cumbria, England was the highlight of our project week “A step into the world of work”.

He led job interviews in English with our students from grade 9 under real conditions.

During that week our students learned to study job profiles, filled in questionnaires to find out more about their personal qualities and interests, wrote their own curriculum vitae and letters of application and finally learned to prepare themselves for a job interview in English.

At the interview the students were really excited to test their skills on a native English speaking person. It was a great chance for them and most of them did it quite confidently.

We were all very pleased that Mr. Burns gave us the opportunity to get a real contact to the English speaking world of work. And we are all sure it was a remarkable event for our students.

A step into the world of work: Job interviews in English with Richard Burns from Cumia, England

Die Schülerinnen und Schüler der 9. Klassen lernten während der letzten Wochen im Englischunterricht Anforderungsprofile von Berufen kennen. Sie füllten Fragebogen aus, um mehr über ihre persönlichen Stärken und Interessen herauszufinden und lernten einen Lebenslauf und ein Bewerberschreiben auf Englisch zu verfassen und sich auf Vorstellungsgespräche in der Zielsprache vorzubereiten.

Das größte Highlight waren aber eindeutig die Vorstellungsgespräche, die Richard Burns mit ihnen führte. Für die Schüler war es aufregend ihre neu gelernten englischen Sprachfertigkeiten an einem Muttersprachler auszuprobieren. Das war eine große Chance für sie und die allermeisten nutzten sie sehr selbstbewusst.

Wir sind alle sehr begeistert, dass Richard Burns uns diese Gelegenheit ermöglichte. Für die Schülerinnen und Schüler bleibt das sicherlich als ein tolles Erlebnis in ihrer Schulzeit in Erinnerung.